22/11/2015 - Συνέντευξη του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρίας Κωνσταντίνου Αμοιρίδη στο ένθετο "ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ" της εφημερίδας "ΕΘΝΟΣ"
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ
Στην κρίση αναπτύσσονται όσοι έχουν κεφάλαια και πατάνε γερά στα πόδια τους
Με επιθετική στρατηγική και δυνατή ζώνη άμυνας έβαλε «τρίποντο» στην κρίση, καταφέρνοντας να αυξήσει σημαντικά τον τζίρο και την κερδοφορία του σε μια περίοδο που οι πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα έπεσαν στο μισό.
Ο Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας Κωνσταντίνος Αμοιρίδης έχει καθιερώσει τα δικά του αξιόπιστα brands στον χώρο των λευκών οικιακών συσκευών και των συσκευών ήχου και εικόνας, αυξάνει συνεχώς τα μερίδιά του στην αγορά και επεκτείνεται σε νέα προϊόντα.
Παράλληλα, δεν ξεχνά τη μεγάλη του αγάπη, την ομάδα μπάσκετ του ΠΑΟΚ, συνεχίζει να τη στηρίζει χορηγικά και δεν κλείνει την πόρτα στο ενδεχόμενο να αναλάβει τα ηνία της στο μέλλον.
Αυτοδημιούργητος, γόνος προσφυγικής οικογένειας από τον Πόντο, ο 59χρονος σήμερα Κ. Αμοιρίδης έστησε την πρώτη του εμπορική επιχείρηση (ηχοσυστήματα αυτοκινήτου και συναγερμοί) το 1986, με τα χρήματα που κέρδισε δουλεύοντας ως μετανάστης στη Σουηδία.
Τρία χρόνια μετά, με τον συνέταιρό του Κ. Σαββίδη, δημιούργησε την «Αμοιρίδης-Σαββίδης Α.Ε.», με αντικείμενο την εισαγωγή και εμπορία ηλεκτρικών συσκευών. Παρά τη λύση της συνεργασίας με τον συνεταίρο στη συνέχεια, η εταιρεία διατηρεί την ίδια ονομασία «γιατί έτσι την έμαθε ο κόσμος».
Σήμερα της ανήκει το ιστορικό για την Ελλάδα brand στις «λευκές» οικιακές συσκευές και μικροσυσκευές Morris, η δυναμική φίρμα F&U σε τηλεοράσεις, DVD Players, απωκωδικοποιητές και tablets, ενώ αποτελεί αποκλειστικό αντιπρόσωπο της DAEWOO και της UNITED.
Η εταιρεία πουλάει 800.000-900.000 συσκευές ετησίως, καταφέρνοντας όχι μόνο να παραμείνει αλώβητη στην κρίση, αλλά και να αυξήσει κατά 20%-25% τον τζίρο της την τελευταία εξαετία, όταν οι πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 50%.
Το 2014 έκλεισε με τζίρο 38 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 30 με 32 εκατ. στην προ κρίσης περίοδο.
Επένδυση 12 εκατ. ευρώ
«Στην κρίση επιβιώνουν και αναπτύσσονται όσοι έχουν χαμηλό δανεισμό, ίδια κεφάλαια και πατάνε σταθερά στα πόδια τους. Με αυτά τα όπλα και με μια στρατηγική προσανατολισμένη στον πελάτη καταφέραμε να πάμε καλά», λέει στην «Οικονομία» ο κ. Αμοιρίδης.
Η στρατηγική αυτή κατά τον ίδιο βασίστηκε στην καλή σχέση ποιότητας-τιμής, αλλά και στην ασφάλεια του καταναλωτή. «Οι εποχές των παχιών αγελάδων τελείωσαν. Ο αγοραστής θέλει να πάρει ένα προϊόν ποιοτικό, σε ανταγωνιστική τιμή, ενώ θέλει να νιώθει ασφάλεια πως αν συμβεί οτιδήποτε, η εταιρεία θα είναι εδώ να του παράσχει άμεσο και αξιόπιστο σέρβις», σημειώνει.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία επένδυσε 12 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη των υπερσύγχρονων νέων εγκαταστάσεων 15.000 τ.μ. στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, όπου στεγάζεται το εξειδικευμένο σέρβις και το κέντρο logistics, με 50.000 κωδικούς ανταλλακτικών. Σήμερα τα προϊόντα που ρίχνει στην αγορά «Αμοιρίδης - Σαββίδης» κοιτούν στα μάτια πολυεθνικούς τεχνολογικούς κολοσσούς, διεκδικώντας όλο και μεγαλύτερα μερίδια στην «πίτα» της εγχώριας αγοράς ηλεκτρικών συσκευών. Φέτος το μερίδιο της εταιρείας αγγίζει το 10% στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των τηλεοράσεων. Αυτό το διάστημα, ο επιχειρηματίας διερευνά το έδαφος για την πιθανότητα να προχωρήσει στη συναρμολόγηση των τηλεοράσεων στην Ελλάδα. Παράλληλα, επεκτείνει τη δραστηριότητά του στον ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο της εμπορίας LED λαμπτήρων φωτισμού. «Επενδύουμε πολλά σε αυτό. Σε βάθος χρόνου θα αντικατασταθούν όλες οι λάμπες στην Ελλάδα και αυτές είναι πολλά εκατομμύρια.
Το 2017 υπολογίζεται πως η συγκεκριμένη αγορά θα είναι εφάμιλλη με αυτή των τηλεοράσεων», επισημαίνει.
Κοινωνική ευθύνη
Η «Αμοιρίδης - Σαββίδης Α.Ε.», που απασχολεί 70 εργαζόμενους, συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο με τις επιχειρήσεις «Διαμάντια της Ελληνικής Οικονομίας» για το 2014. Τον περασμένο Σεπτέμβριο έδωσε την ευκαιρία σε 50 αριστούχους πρωτοετείς φοιτητές με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα που πέρασαν σε σχολή εκτός του τόπου κατοικίας τους να εξοπλίσουν δωρεάν το φοιτητικό τους σπίτι με έπιπλα και ηλεκτρικές συσκευές. Δικαιούχοι με βάση τα κριτήρια που τέθηκαν ήταν 17 άτομα, που βοηθήθηκαν στο νέο τους ξεκίνημα. «Βασικός σκοπός μου ήταν να ευαισθητοποιηθούν κι άλλοι άνθρωποι που έχουν την οικονομική δυνατότητα και να κάνουν ανάλογες κινήσεις», λέει ο κ. Αμοιρίδης.
Πάντα δίπλα στην ομάδα
Ο ΠΑΟΚ είναι αγάπη και κοινωνική προσφορά
Το 2008 ο Κωνσταντίνος Αμοιρίδης διετέλεσε για ένα διάστημα αντιπρόεδρος της ΚΑΕ ΠΑΟΚ. Από τότε είναι σταθερός «αιμοδότης» της ομάδας μπάσκετ και του ερασιτέχνη μέσω χορηγιών, ενώ το όνομά του παρουσιάζεται κατά καιρούς από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ως «χρυσή εφεδρεία» για το μέλλον.
«Ο ΠΑΟΚ είναι αγάπη και κοινωνική προσφορά. Ενα μεγάλο κεφάλαιο για μένα. Η ομάδα είναι ιστορική, έφτασε πολύ ψηλά στο πρόσφατο παρελθόν και είναι αδιανόητο που βρέθηκε σε σημείο να κινδυνεύει να πέσει κατηγορία», λέει, ενώ για το ενδεχόμενο ενεργού ανάμειξής του στα διοικητικά διευκρινίζει: «Είναι μεγάλη ευθύνη, που απαιτεί πολύ χρόνο και ενέργεια. Δεν είμαι του λίγου και του περίπου, αλλά του ολόκληρου. Σήμερα βρισκόμαστε σε πόλεμο, που χρειάζεται το 150% της ενέργειας στην επιχείρηση. Αν αργότερα μου περισσέψει, δεν το αποκλείω. Θα το ήθελα πολύ».
Σχετικός σύνδεσμος: www.ethnos.gr/article.asp